Ile cukru wlewamy w siebie? O gazowanych napojach.

Do kolejnego podsumowania zawartości cukru w napojach skłonił mnie mój pacjent. Tak się składa, że nie zdawał sobie sprawy z tego, że codziennie z gazowanym napojem wypijał 1,5 szklanki (300 g) do prawie 0,5 kg cukru (!), który dostarczał mu około 1200-1900 kcal. Było to jego podstawowe źródło energii w czasie, kiedy bez posiłku wykonywał pracę fizyczną. Posiłki jadał zwykle 2 razy dziennie w godzinach popołudniowych, obfite. A w międzyczasie… 2 – 3 butelki słodkich napojów gazowanych po 1,5 litra każda. To się diametralnie zmieniło i słodkie napoje poszły w odstawkę.
W jednym litrze słodkiego, gazowanego napoju znajduje się średnio pół szklanki cukru, który dostarcza około 400 kcal (zero białka, zero witamin, zero składników mineralnych). Zawartość cukru w napojach gazowanych typu Sprite, Cola, Fanta, Mirinda jest zbliżona. Dobrym zamiennikiem nie są też wersje light.
Jeśli chcesz zredukować masę ciała proponuję:
  • zastąp napoje, które zawierają cukry (soki owocowe, nektary, napoje niegazowane i gazowane, alkohol, energy-drinki) wodą, niedosładzaną herbatą owocową, czarną lub zieloną
  • jeśli nie możesz przyzwyczaić się do wody „bez smaku”, dodawaj do niej plasterki owoców, np. pomarańcza, cytryna, truskawki lub świeże listki mięty, imbir.
Po CHLO wszystkie napoje zawierające gaz ( słodkie typu Cola, Sprite, piwo, wino musujące, napoje energetyczne, również woda gazowana) są przeciwskazane.